Søk billetter

Mest populær i New York

Mest populær i Paris

Mest populær i London

Mest populær i Berlin

Fornøyde kunder

Ticmate veldedighet

For arrangører

Ticmate - Vi gjør arrangementet ditt internasjonalt!
Ticmate ble grunnlagt i 2006, og vårt forretningskonsept og mål er å bli ledende i Europa når det gjelder internasjonalt salg av billetter og reiser til ulike typer arrangementer. Det første trinnet i lanseringsprosessen var å opprette LondonMusikaler.no i Norge. Senere har ekspansjonen skjedd raskt, og suksessen er allerede realitet. LondonMusikaler er nå tilgjengelig på 12 språk og i mer enn 40 land med distribusjon og salg i alle markeder.

Ticmate var også initiativtaker til realityshowet West End Star på svensk TV3 hvor vinneren vant den kvinnelige hovedrollen i Monty Pythons musikal Spamalot som ble spilt i Londons West End i 2008/09.
Vi er på kontinuerlig jakt etter nye prosjekter vi kan utvikle.

Produserer du et arrangement som har internasjonalt potensial?
Da kan du Kontakt oss, så hjelper vi deg med å finne et større publikum.

Ticmate arbeider med arrangementer på tre trinn:

Før
I tett samarbeid med arrangementsprodusenten gjør vi en kartlegging for å finne det mest passende, internasjonale publikummet. Deretter legger vi en strategi, setter opp en handlingsplan for å nå det valgte målpublikummet og etablerer arrangementet internasjonalt.

Under
Effektiv og internasjonal markedsføring av arrangement og billettsalg vil så generere ytterligere salg og sette arrangementet på det globale kartet. Dette kan innebære ting som skreddersydde nettsider og sponsede internettlenker på lokalt språk. Ticmate har også erfaring fra etablering av eksklusive samarbeidsavtaler med reisearrangører, turistbyråer og andre relevante organisasjoner, TV-show og lignende. Google bruker Ticmate som casestudie på hvordan man kan bruke AdWords på en vellykket måte.

Etter
Resultatet av prosjektet evalueres gjennom presis måling, ekstensivt oppfølgingsarbeid overfor internasjonalt publikum og landsspesifikke analyser ned til distriktsnivå. Denne informasjonen er svært verdifull når man for eksempel skal planlegge internasjonale turneer, eksportere musikaler, osv.

Pionerer innen internasjonale arrangementer de neste årene

Dette har vært helt klart, ikke minst med tanke på den store interessen vårt datterselskap, London Musicals, har blitt vist. Markedet for denne typen arrangementer vokser hvert år. I 2007 ble det for eksempel satt ny rekord på Londons West End med mer enn 13,6 millioner besøkende, se pressemelding. Denne trenden er blitt styrket av IPKs studie som har vist at arrangementsreiser som inneholder kulturelle og sportslige arrangementer er den raskest voksende sektoren innen reiseindustrien.

Trendene viser også at det i stadig større grad er ett enkelt arrangement som styrer valg av reisemål. Frem til i dag har generell kunnskap og systematisk arbeid for å nå internasjonale kunder i forbindelse med nye arrangementer vært en mangelvare i industrien. Det er her Ticmate ser et stort potensial.

Unike løsninger kombinert med mange års erfaring

Ticmate har et eget nettverk av internasjonale markeds- og salgskanaler. Vår tekniske plattform kan sammen med lag erfaring og kunnskap skape interesse rundt og finne publikum for internasjonale arrangementer som musikaler, opera, kabareter, sportsarrangementer og konserter. I fremtiden vil kundene våre kunne bestille fly, hotell og til og med måltider uten å forlate nettsidene våre.

Stor erfaring fra billettsalg og arrangementer

Ticmates grunnlegger og største eier, Marcus Moeschlin, har lang erfaring fra billettsalg og arrangementer. Han var en av initiativtakerne til nettverket Global Tickets som i 22 land kjøpte og solgte billetter til internasjonale arrangementer. I tillegg har han arbeidet på flere spesifikke produksjoner. Marcus var blant annet ansvarlig for den svenske lanseringen av Peter Jöback i Miss Saigon og Petra Nielsen i Chicago the Musical, begge i London. I henhold til Sue Uings hos Cameron Mackintosh var 30 % av gjestene i denne perioden besøkende svensker.

Det var også grunnen til at Marcus Moeschlin også lanserte ideen om av en svenske burde leie og fylle Royal Albert Hall i London med landsmenn. Robert Wells likte forslaget og forberedte et samarbeid som ledet til at Wells fylte Royal Albert Hall tre år på rad, og størstedelen av publikummet kom fra Sverige.

Kontakt

Produserer du et arrangement som du ønsker skal nå frem til et internasjonalt publikum? Send international.event at ticmate.com så tar vi en prat.